söndag 15 februari 2009

söndag....

ja, nu var den här igen, fast helgen har varit underbar.
I lördags var vi nere på sjön med barnenn hela dagen nästan. Sambo och 8 åringen var in på hockey träning en sväng, men annars var vi ute i det vackra vädret hela dagen.
Idag har vi delat på oss för att få lite egen tid med våra respektive barn. Så jag och min son Alfred är hemma, Peter min sambo och hans två barn Linus och Linnea har åkt på Linus hockey match i Sundsvall.
Det är skönt att kunna göra så, tror det är bra för barnen med dom behöver ha lite egen tid med sina föräldrar. Allra helst när det är som vi, två familjer som blivit en.
Fast vi trivs jätte bra tillsammans alla 5, tack och lov!

Det roligaste med Linus är att han gillar inredning, han sitter gärna och kollar i mina inredningstidningar och böcker och kommer med ideer, det är roligt att han har ideer, han kom t.ex. på att vi skulle sätta julgranen i en gammal sockerlåda i jul, ni ska tro att det blev jättefint med en vit gammal linneduk under som julgransmatta.

Jag fick en present av svärmors gubbe igår, två gamla skolplancher efter hans mor som nyss har gått bort, en med jesus motiv på, gissa om "Benke" fick en JÄTTE kram av mig.
Har fått många fina saker av honom efter hans mor, en stor gammal kista en tallrikshylla(den vita som jag nyss har satt upp, var brun från början), en pedistal och en riktigt fin gammal radio som jag håller på att fixa så jag får in kanal på.
Har en gammal skänk i köket som jag tänkte ställa den på. Vi har alltid radion på i köket, så det skulle vara kul att få igång den!

Nu ska vi strax åka och hälsa på Alfreds mormor och se hur det är med hennes gipsade högra hand, vi kommer nog få göra en potatisgratäng åt henne, hon kan ju inte skala sina egna pärer ju.......

Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar