tisdag 17 februari 2009

handling.......

Var och handlade med min son i går.........vi möter en utlänsk kvinna och sonen Alfred på snart 5 vrålar - Mamma, titta vilken svart tant! Jag svarade bara -Ja, titta! Kvinnan i fråga börjar skratta och Alfred säger - Min dagisfröken är också en svart tant! Hon säger - Jaha, va kul! sen vandrar vi vidare åt varsina håll. Efter ett tag i affären möter vi samma kvinna igen och Alfred skriker - Mamma, där är svarta tanten igen! Barn är härliga!! Så är det bara! Hon märkte ju att han bara reagerade på hennes hudfärg och inget annat. Hon tog inte illa upp och märkte nog på mig att hon själv fick ta kontakt om hon ville och att jag inte alls hade något emot hennes hudfärg.
Men det var en rolig upplevelse!
Har inte hunnit med mycket idag, varit hos grannen och fikat, kollat på bygglov, lagat mat, diskat och tvättat.
Ska nu laga Linus täckbyxor och duscha sen är det god natt!!

Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar