fredag 13 februari 2009

Solig dag............


är det ute idag, skönt!

Det börjar klia i mina odlar fingrar nu när det är så fint ute och det snart är mars, då ska ju tomat frön ner i jorden.

Jag och Linnea, min sambos dotter på 5 år ska sätta tomater och göra egen ketchup, de ni! Undra hur det blir jag!

Har ju suttit och tittat i Impecta katalogen på frön, men det är ju så himla många frön man vill ha, det blir så himla dyrt ha ha.

Sen kommer det att bli ett besök på Gröna Systrar här i Hudiksvall, dom har så himla mycket fint så man skulle kunna handla sönder sig. Bara läget, dom har sin affär i en av sjöbodarna mitt inne i stan, och det är ju Glada Hudiks signum, finns många vykort på just dom sjöbodarna. Det är ett gammalt kort på sjöbodarna i Galda Hudik som sitter här, fast sjöbodarna ser fortfarande lika ut.
Om du kommer till Glada Hudik så tycker jag du ska göra ett besök hos Gröna Systrar, du kommer garanterat hitta något att ta med dig hem.
Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar