söndag 10 maj 2009

Mysdag ute......

har vi haft två dagar i sträck.......i lördags var Alfred på 5 års kalas, med skattjakt och ballong race, sen åkte vi hem och då cyklade han hela eftermiddagen, mitt i cycklingen kom han på att han skulle mecka med cykeln, kolla in stilen på bilden......fick låna skiftnyckel och skruvmejsel av mig! Efter en stund ville han tvätta min bil, så han fick en trasa och en hink med vatten och oj vad han donade länge.....
Sen åkte vi ner till mormor på hennes koloni en stund, sen kom hon hem till oss och vi grillade och satt ute på altan nästan till 19.30, det var så skönt att kunna sitta ute och äta, premiär för i år!!
Idag, alltså söndag, sov vi nästan till 9.00, sen upp och åt frukost, städade och ruskade mattor, diskade och gjorde oss klara för att åka till min syster, hennes yngsta dotter ska åka till USA 1 år och jobba som AuPair, så vid 12.00 var vi ute hos dom och grillade och satt och myste ute i solen. Sen åkte jag och Alfred ut till stugan en sväng, Alfred stannade lite längre med morfar och jag åkte hem och började dona med maten, sen har vi bara diskat och tagit det lugnt, satt upp en gardin i ena köksfönstret och pyntat om lite på fönsterbrädorna, annars är det bara lungt.
Började regna nyss så vi har tänt ljus och ska sätta oss och titta på "Bilar" filmen och bara mysa, för i morgon är det dagis och jobb som gäller igen.

Kram Kram

Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar