torsdag 7 maj 2009

Äntligen hemma........

är jag nu......kändes som dagen aldrig skulle ta slut......
Har hunnit laga mat och packat upp min nya dammsugare.......och tro det eller ej, ha ha, jag hittade en vit dammsugare............jo, det är sant, jag som vill ha allt vitt har nu även en dammsugare som är vit hi hi.
Ska man match inredningen så är det väl lika bra att satsa stort när man kan ha ha.
Visade far en digital systemkamera idag på nätet.........hm.........han skrev upp vad den hette så kanske jag har tur!! Hoppas hoppas, jag har ju pluggat foto och hade faktiskt 4 i ämnet, kan ju till och med både mörkrumsarbete och förstorings apparater, så det skulle vara jätte kul att få en riktigt bra kamera med objektiv och allt när man gillar att fotografera så mycket som jag gör........
Annars har jag jobbat idag, lagat mat och diskat.
Ska dammsuga senare och torka golven så det är riktigt fint när Alfred kommer hem.
Var upp en sväng och hälsade på han hos sin far, stackarn har ju fått pollenallergi........ja, av mig så klart, jag har det jag med........men att han som bara är 5 år skulle få det trodde jag aldrig.
300:- hade medicinen kostat........otroligt!! 2 olika nässprayer och ögondroppar!!
Han gillade inte ögondropparna men nässprayerna gick bra, fast sånt har han ju fått när han har varit förkyld med, så det var ju inte något nytt för han.
När jag har dammsugit tänkte jag ta och pynta lite, synd bara att jag inte har nån kamera så ni alla kan få se min fina lägenhet........."blink" "blink" far!!
Men det kommer att komma kort det lovar jag......ganska så snart om jag så ska låna mors kamera.
Ska bjuda på lunch i morgon, Carina och Maria, det ska bli kyckling wok med nudlar och chasewnötter(stavas det så??) så det ska nog bli gott.
På lördag har jag och Alfred bjudit mormor på grillning, om nu vädret tillåter, fast dom har sagt på tv´n att det ska bli fint i Glada Hudik på lördag, så det hoppas jag på.
Ne, nu ska jag starta min nya vita dammsugare ha ha, ha en bra kväll!

Kram Kram
Veronica

1 kommentar:

  1. Hrrrrrmmmmm .....får väl låna ut kameran tills vidare, eller kanske fota själv och lägga ut på min blogg,hihi
    /modern

    SvaraRadera