måndag 30 mars 2009

måndag igen..........

blev det tillslut. Igår gjorde jag inte så mycket, tvvättade, diskade, dammsög, badade dom två små och lagade mat. På dagen var Linnea hos kompisar, Linus hade kompisar här hemma och Alfred var hos en kompis, så det var lite hämtande och lämnande. På kvällen var Linus på fotbollsträning. Jag och dom två små gjorde Playdoolera igår så dom "bakade" lite. Alfred och Linnea var även upp till gammelfarfar som bor i huset mitt emot med bullar som Alfred hade bakat på fredag kväll när han sov hos morfar.

I kväll har det inte heller hänt så mycket, tvättat, diskat, lagatmat, dammsugit, dammat och städat toaletterna, skurat ugnen och torkat ur micron, så det har varit en lugn kväll. Har just tittat klart på "Bullar av stål", fick lust att baka, fast såg att jag inte hade någon jäst hemma, så det får bli bak i morgon istället. Fast jag vet inte än vad jag ska baka för något, det får vi se imorgon.
Fick tvätta Alfreds och Linus täck kläder ikväll, Alfreds blev tvättade igår med.........det blir ju lätt lite skitigt när man är ute och cyklar när det är lerigt och man ramlar omkull ha ha.
Efter jag har skrivit här på bloggen nu kommer jag att ta det lugnt och bara vara, kommer inte göra mera än att hänga tvätten som går i maskinen just nu.

Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar