torsdag 10 september 2009

Lingonsyltskokning..............


har det varit här hemma idag.
Först jobba sen lunch sen klippa vännen sen i väg till Janne och plocka äpplen.........men innan Janne svarade i telefon hann mor och jag åka på loppis.......å då hittade jag denna lilla ljusstake......den är rund och har 4 st ljushållare i samma storlek som julgransljus.
Bara 40 kr?!?!?!?!
Så idag har jag kokat lingonsylt på lingonen som jag och mor plockade igår och äppelmos.
I morgon blir de mys-hemma-kväll med Sally........ska bli skönt!!
Alfred ska ju sova med morfar i stugan i morgon, så jag passar på att skjutsa ut han och plockar då lite mera lingon så jag kan göra lite lingondricka.
Så i morgon blir det lingondricka och äppeldricka och kanske en liten äppelkaka till kvällen :-)
Har tvättat i kväll medans jag kokat.......fast jag hann inte klart så jag får ta en sväng ner i tvättstugan i morgon kväll med :-(
Annars denna vecka har det bara varit jobb......har inte varit så himla kreativ mera än med hårklippningen och att jag färgade det hemma själv..........kort kommer en annan dag........:-)
Nu skajag hämta sista tvätten i tvättstugan, sen blir det sängen och lite bok innan sömn.
I morgon jobb igen.......men inte långt kvar till helg nu inte!!
Kram Kram
Veronica

1 kommentar: