söndag 13 september 2009

Kantareller........


har jag plockat både idag och i går!!
I går hade jag sällskap av min far och min son.........trevligt och Alfred var såååå duktig och lärde sig snabbt att hitta egna trattkantareller!!!!
Så nu har vi hela köksbordet fullt med "trattisar" som ligger på tork!!
När vi kom hem från skogen igår var det bara att ta tag med äppeldrickan....sila och röra i socker.....när det var klart var det dags att sila lingondrickan....och röra i socker!!! Så nu står det i mitt förråd och väntar till kalla vintern kommer!!
I dag har vi som sagt var varit ute hela dagen, Alfred med morfar i stugan och jag i skogen jagandes svamp!!
I kväll var vi ut på malm och grillade korv med Annica och hennes son Emil och Helena och hennes flickor Klara och Märta. Väldigt trevligt hade vi!!
Nu är det en dusch och kanske det blir en omgång äppeldricka ordning gjort, vi får se!!!!
Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar