söndag 10 januari 2010

Glas målning............

har jag ägnat mig åt största delen av dagen! Mjölk på ena sidan glaset..................
och vatten på den andra sidan glaset!
Detta är vanliga dricksglas från Ikea! Fick måla på fri hand, gick inte att göra en så pluttig schablon i plast, för svår att skära ut fint, så då "frihandade" jag hahahaha och det funkade det med.


Funderar på att göra samma sak på mina vinglas, det enda svåra är att få färgen att "flyta" med penseln, den är som att måla med lim, så man får vara snabb mitt i all koncentration.

Nu i kväll kände jag mig lite hängig och frusen.............och så klart har jag fått feber!!
Vill inte bli sjuk....har kommit på så många pyssel ideer så jag vill inte bli sjuk!!


Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar