torsdag 13 augusti 2009

Chiffonjen.............

som fick flytta hem till mig utifrån stugan....det fanns ju inte riktigt plats för den där.........
Så här såg den ut när jag hade slipat av den och skulle till och måla........lådorna var så lätta så dom fixade jag till ute på altanen.............var 19 lådfronter att måla och alla knoppar skulle förbli svarta efter den vita penselns framfart.......

Denna bok låg i chiffonjen och fick stå ovanpå nu istället för att ligga gömd inne i den......


Så här blev det när den inte är nedfälld.........massa gamla biblar och böcker ovanpå........dom är ju bara SÅÅÅ vackra!!!



Så här ser den ut innuti......sparde dom svarta listerna och knopparna, tyckte det blev en sådan fin kontrast mot det vita..........
Nu ska bara alla pysselsaker plockas i och hamna på rätt ställe!!
Glömde att ladda ett kort på Alfreds nya gardiner jag sydde igår.....hiss gardiner, men jag får lägga ut en bild på dom i morgon kväll istället.
Ikväll har jag möblerat, åkt till bror och fått hjälp att kapa av gardinstång, ätit, och plockat och städat, kollat på sista "Sommar med Ernst".....nu blirr det the och macka sen ska jag sova ska ju jobba full dag i morgon och så hämtar jag ju Alfred i morgon. Längtar tills han och jag kommer hem, har ju nya leksaker åt han, bla, rälsbitar till Brio järnvägen han har, och en doktors låda med tillbehör, så i morgon blir det mysfredag med rälsbygge och sjukdomar skulle jag tro ha ha.
Ha en bra kväll alla vänner!!
Kram Kram
Veronica





1 kommentar: