söndag 6 maj 2012

Ute.............


har vi varit hela dagen.
JAg har fixat nere i köksträdgården medan sambo L har skjutsat skottkärra efter skottkärra till  "växthusgropen" och börjat gjort klart för gjutning.

 Så här ser det ut nere i köksträdgården nu, alla lådor på plats och lite grus utlagt, nu ska det bara fyllas med jord, sås och täckas med fiberduk så kan även jag ägna mig helt åt växthusbygget, vilket bara sambo L har ägnat sig åt sista tiden.
Även den vackra, stadiga bron har jag byggt själv faktiskt!!! 
 Idag har jag, ja, BARA jag byggt två sådana här lådor, de är 3.20 cm x 80 cm-
De var sååååå himla skoj, första gången jag använde en cirkelsåg, och ja, den kommer jag använda flera gånger :-D
Efter lådbygge och placering av de samma fortsatte jag att sätta upp staket, satte som ett vindskydd i ena hörnet, ska försöka fixa en liten vilo plats där, vet inte om det bara blir grus eller om det kommer bli plattor.


Ja, i fredags var det middag och krogen med klassen, attans så skoj vi hade. Fick äran att ha goa Linda och Anna på översovning, trevligt, trevligt. I går, lördag, kom min goa vän Lotta från Ånge och hälsade på en sväng!



Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar