tisdag 19 april 2011

Sniglar & Syrenberså...........

blev fokus denna helg som gått......barnen hittade sniglar och farcinerades av dem så det blev några vackra kort. Syren bersån har i helgen blivit klippt och urkrattad, nu ska det bara dit lite lycktor, bord, stolar och vackra blommor så kan man bjuda på kaffe i bersån i sommar.....Någon som kommer?? ;-) Det har varit en helt underbar helg med massa glada barn som studsat studsmatta, sparkat boll och lekt jaga, krattat har jag och L gjort hela långa helgen och en massa grillning har det blivit!!


Nu är det åter vecka och en massa pluggande för min del. I går skrev jag en essä om mina upplevelser och mitt intrese för naturvetenskap. Idag blir det lite tenta komplettering (tyvärr!! :-( ) och ett besök på I Ur & Skur förskola för att få info till miljöprojektet som ska redovisas v.18


Den 3 maj har vi vår första sals tenta :-S fåglar, stenar, träd, bergserotioner och sådant är vad jag skall kunna.....men men, det är bara att läsa och låta L förhöra mig i MASSOR!!!!


Stora J´s rum är nu klart för målning, så det ska även målas i veckan.....mycket på gång nu mina vänner hahaha



Ne nu ska jag samla mina papper, penna och kamera och dra mig till I Ur & Skur och njuta av de goaste fröknarna och barnen som finns!!


See ya!!



Kram Kram


Veronica





1 kommentar: