lördag 25 september 2010

Svampskogen.......

besökte jag och Lilla A i tisdags eftermiddag....det var svamp överallt......vi gick inte många steg denna eftermiddag faktiskt.
Jag hade träningsvärk i låren dagen efter av att ha gått på huk i skogen i 2 timmar hahahaha. Titta vilka ståtliga trattisar som stog och väntade på oss i skogen!!
Vi hittade lite svamp denna eftermiddag jag och Lilla A, nästan 20 liter!!!!!!!
Helt otroligt vad mycke vi hittade är så glad så!!
Han var så rolig Lill Anär vi gick där och plockade, (till saken hör att att han plockade hälften av all denna svamp) säger han helt plötsligt:- Mamma, nu kan vi äta svampkrustader hela vintern!! Det är min Lilla A på snart 6 år det hahahaha.
Nu ligger den rensade svampen på tork, men den blir svart och luktar illa!!! Har aldrig hänt mig förr, den ligger i såna här blåa plastkorgar som dom har på affärena till champinjoner....dom kan ju omöjligt ligga luftigare.....så VARFÖR blir dom svarta och luktar illa??????
Nån som har något tips?????
Jag har alltid torkat på bara tidningspapper på golvet och det har aldrig blivit några svarta trattisar då, men nu blir dom det!!! SNÄLLA är det nån som har ett tips!!!
Kram Kram
Veronica


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag är inte bra på svamp tyvärr, plockar aldrig men gillar att äta! Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket svamp ni plockat. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med torkningen. Har ingen erfarenhet av svamp då jag aldrig plockat.

    Kram Åsa

    SvaraRadera