lördag 18 september 2010

Lördag............

är det idag och jag blev utan son i dag hahahahaha, han följde med morfar och kolla på en båt, själv åkte jag ut till paradiset och plockade nyponen. Så nu har jag "snoppat" dom och dom har just åkt in i ugnen och ska få torka i 6-7 timmar, sen har vi god och nyttig nyponsoppa hela vintern jag och Lilla A.
I onsdags satt jag hemma och pluggade hela dagen....en jättetuff uppgift så nu hoppas jag att jag har fattat den rätt bara........
På torsdag träffades vi på cul i studiegruppen och kollade om vi hade fattat lika och det hade vi tack och lov....
Fredag kom Lilla A hit tidigt på morgonen....vid 07.00 tiden. Så jag startade morgonen med ett kok lingonsylt.
Vid 10 tiden åkte vi på bibblan och lämnade tillbaka låneböcker och jag röstade, vi har så mycket på söndag så det känndes enklare att förtidsrösta, lånade lite mera böcker med.
Sen åkte vi och plockade päron hos vänner som ville bli av med. När det var gjort åkte vi hem och startade med att pärondricka, efter det åkte vi till en annan vän och fick lite plommon, väl hemma igen bakades det plommonkaka och lagades plommonsylt startade en matbrödsdeg med, sen bidde det pannkaka till middag på Lilla A´s begäran.
Senare på kvällen kom 2 goda vänner och fikade och snackade skit!! En toppen vecka har det blivit.
I morgon ska vi fixa med att göra äppeldricka sila pärondricka och gå på Me & I party på kvällen!!
I kväll blir det goda hemlagade hamburgare medans vi kokar äppelmos och torkar nypon!!
Luktar så gott här nu av nyponen i ugnen och jag blir himla sugen på nyponsoppa!!!!

Kram Kram
Veronica

P.S I kväll kommer det ut mera recept på http://matstugan.blogspot.com D.S

1 kommentar:

  1. Hej Weronica!
    Tusen tack för awarden som du gav mig!!! :) Jag blir verkligen jätteglad :)
    Vilken skön dag det låter som du haft. Plocka nypon, så härligt!
    Hoppas denna vecka blir bra :)
    Kramar Anna

    SvaraRadera