lördag 7 augusti 2010

Paradiset.............

är var vi spenderat vår lördag.................underbart!!
Städat och fixat fint i lill rummet så nu är det klart där.......
I morgon åker jag å Lilla A och sover en natt där ska bli så skönt att bara få höra havets brus när man ska sova.........älskar det!!!

I går fredag var vi ute i Båsfjärd och åkte båt med min vän sally och hennes Lilla F så mysigt så!!

Annars i veckan har jag kokat rabarber saft med ett uns av ingefära i....supergott, behövdes inte mycket ingefära bara ca i tsk riven, men ack en så god smak det blev på saften. har även kokat vanlig rabarbersaft med kanel och kryddnejlika och jordgubb/flädersaften blev ju med supergod. Har även kokat hallonsylt på 4 liter hallon, men mera ska det bli!!

Nu i kväll har jag och Lilla A grillat och ätit potatisgratäng och till lunch åt vi våfflor med nykokt hallonsylt och grädde!!

Kram Kram
Veronica

2 kommentarer:

  1. Oj så du fixat. Har själv plockat in mycket bär, just nu är det hallonen man inte hinner med. Men saft och sylt har jag inte gjort..bara fryst in.
    Hoppas du haft det gott i sommar, har inte sett dej på någon trädgårdsvisning.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej tyvärr!!! blir nog ingen text heller. Gör man det inte på en gång är risken stor att det aldrig blir gjort.

    Kram Åsa

    SvaraRadera