söndag 23 maj 2010

Utedag.....

Igår var jag ute och fixade med "inredningen" på altanen hela dagen!!!! Var underbart väder!! Skördade dom allra första rabarberna som idag ska få bli en god rabarberpaj....oj oj oj vad man längtat efter det denna vinter!! Det blir nog till att göra lite hemmagjord vaniljglass till!!
Nu har jag äntligen satt upp mitt armeringsnät som växt/insynsskydd på altanen....så skönt att ha det uppe...nu väntar jag bara på att få plantera ut mina små frösådda ipomoeor och luktärter!!
JAg blev tyvärr inte klar med portalen igår, så jag funderar idag på att trotsa regnat och gå ut och göra klart det, men jag lyckades ju så klart hamra sönder tummen igår när jag höll på, så nu känner man sig lite tafflig med vänster hand........
Vaknade av regnets smatter mot fönsterbläcket, så jag tog fram boken och läste lite och bara njöt av söndagsmorgonen!!


Har suttit och funderat på att börja sy kläder....hittar ju aldrig tunikor som jag vill ha dom, så varför inte börja sy dom som jag vill ha dom?!?!?!
Ja, jag ska nog prova någon dag, men först ska altanen och planteringarna vara klara!!

Har även fixat till en plantbytar dag med vänner!! Så den 5 juni kl: 12.00 - 15.00 ska vi ses i Borgarparken i Hudiksvall!! Så om du ser detta och vill vara med.....ta med dig dina frösådda plantor och kom.....så många plantor du har med dig, får du ta med dig hem....vi byter 1 mot 1.....inga pengar inblandade alls!! Välkommna ni som vill!!

Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar