söndag 16 oktober 2011

Murat ugn....................

uppe på utkiken i dag har vi roat oss med. Visst blev den fin :-)
I denna kan man baka matbröd, pitabröd eller som jag tänker göra med "mina" förskolebarn, minipizzor :-P
Vi gjorde en liknande på lägret med skolan, men nu tog jag och Sambo L och murade ist för sten och mossa som vi hade att tillgå på lägret.

Hela barnaskaran ar med upp på utkiken idag, Stora S, Stora J och Lilla A. Vi gräddade Krabbelurer i gjutjärnspanna på grillgallret och murade ugn, mysigt som bara den var det!! Barnaskaran gick hem tidigare än Mig och Sambo L.
Denna vackra solnedgång i härliga färger knäppte jag på vår bro kväll, var så vackert med områdets lysen och det svarta som kontrast.
En underbar och mysig helg har vi haft, trots tråkigt dödsbesked om vår stuggranne.
Vila i Frid!! Du får hälsa en kram till min Farmor <3 <3 <3


Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar