lördag 28 maj 2011

Gävle och innevecka..............

har det varit och artprov. En minst sagt händelserik vecka med..... Måndag började med en dag i Gävle, Tisdag var en hel utedag i Gävle, småkryps exkusion på fm. och studiebesök på Furuvik på em. På vägen hem i bilen fick vi punktering på E4, så efter ett rappt däckbyte av oss tre brudar i bilen rullade vi hem till Hudik i godan ro. Onsdag var en inne dag i på skolan i Gävle med bara föreläsningar. Torsdag stannade jag hemma efersom det var växtexkusion och halvdag, kännde att jag inte hade något att hämta på den exkusionen, pga min tidigare utbildning inom trädgård. Fredagen började med seminarium och em hade vi artprov, jag fick 33 poäng av 35 möjliga, så jag är helt klart nöjd :-) Senare bestämde vi oss för att gå och ta en öl före tåget, så vi ramlade in ett helt gäng på O´learys i Gävle och satt och pratade och bara hade det bra. När vi sitter på tåget hem får vi reda på att en av våra kursisar har svimmat 2 ggr på tåget hem och att den 2a gången slagit huvudet rejält och har minnesförlust, kan inte sitt namn eller personnummer. Ambulans hade tillkallats och nu idag har jag fått reda på att hon mår bra och är med i sinnet igen, känns toppen att höra!! Denna lilla krabat hade vi som hälsade på oss i björken på gården, han satt så länge och lyssnade på oss när vi pratade med han.

Idag har sambon åkt till Timrå på hojen för att fira motorcykelns dag, stora J är på kalas och har sovit borta sen i fredags, Stora S åkte just ner på stan för att träffa lite kompisar och lilla A följde med mormor på kolonin......så ja, jag sitter hemma jag haahhaha

I dag har jag skolat om ipomoeor, luktärtor, blomkål och planterat physallisarna i större krukor. Nu ska det sås lite som senare ska ut på grönsakslandet.


Kram Kram


Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar