söndag 8 april 2012

Grävning................

har vi fortsatt med idag. Jag har burit sten och grävt, skurit ut barnens begynnelsebokstäver i frigolit så att de kan ha som prydnad i sina rum. Ska klä dem med fina papper som de själva väljer så det passar deras personlighet och rum. Sååå skoj att skära i frigolit med en riktig frigolit såg.
Skruvat ihop en skottkärra har jag med hunnit, fika i bersån med brasa i den gamla mjölkkrukan var mumma i grävandet....


Ja, nu har vi kommit en bit till på växthusgrävningen....men attans såååå med sten vi "klonkar" i med spadarna hahahaha...det är så det sjunger i huvudet ibland. Men så fint och såååå stolta vi kommer vara när vi är klara......byggt med våra anletes svett och tårar hahaha.
Idag blev haglet vårat stopp, då gick vi in i värmen och fick räcka för idag.


Alla dessa stenar och några flera som jag lagt vid brunnstaket är ur det vi grävt ur. Dessa kommer jag mura så det blir som ett vindskydd typ som en ruin...vi får väl se...ska försöka "mura" så att man inte kommer se någon betong...men men, vi får se hur jag lyckas, kommer bli mysigt där uppe vid eldstaden. Till höger om den lilla stenhögen har vi en "eldring" redan, så lite vindskyddat i söderläge på våren med en eld och korvgrillning kommer bli toppen nästa vår :-)


Nu är sambon L på station och går på bandet, själv har jag gått in och duschat. Sitter skönt i soffan med ett glas rött och bloggar. Senare blir det middag i form av lövbiff rulader i gräddsås med press potatis.....

Trevlig påsk på er alla
Kram Kram 
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar