söndag 20 december 2009

Bråda dagar.......

är det och har varit så här inför julen!!

Idag har jag och Alfred varit till skogs med morfar och hämtat 2 granar, en till vardagsrummet och en till Alfreds rum!! Nu är dom klädda och granna:-)
I morgon blir det mera fix.....på tisdag ska det handlas julmat och de sista klapparna!!
På tisdagen kommer jag att laga all julmaten och tvätta, sen på onsdag kommer Alfreds mormor och morfar och firar lilla julafton, för han åker till sin pappa vid 12.30 på julafton
:-(( så den lilla tiden på julafton jag får med han vill jag ha för mig själv........känns hemskt att inte få ha han hela julafton..........men men, hans far vill ju träffa han med och förra året var han hos mig på eftermiddagen så då är det hans fars tur i år...............................

Vi var ute i stugan en sväng idag.......när jag var där kände jag att jag absolut inte ville åka hem.........ville stanna där, gå in och elda i öppna spisen, laga julmat, klä gran och spela spel och lyssna på det stormande havet och den vinande snön utanför............så nästa år kommer jag och Alfred att fira jul ute i stugan, han ville det med och ville inte heller åka hem idag!!

Min dröm är att bo där permanent och den drömmen kommer jag att besanna, Alfred sa idag -Mamma, jag vill bo ute i stugan, jag vill inte bo i stan!!
Och jag kan inte annat än att hålla med honom.........vet exakt hur det skall byggas om och inredas redan, ser bilder, har ju haft det som dröm i flera år........och den drömmen kommer jag att besanna en vacker dag det är då ett som jag svär på.................sitter och längtar dit nu......


GOD JUL ALLA MINA LÄSARE!!!!!!

Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar