onsdag 1 april 2009

Bakningen..........

blev av idag, det blev Jamie Olivers matbröd och Norrlandskaka.........kunde inte göra Carina´s hälsobröd, för jag glömde köpa sirap. Har tvättat, städat, diskat, lagat mat, städat pannrummet, vikt tvätt, städat sopskåpet och faktiskt suttit utan att göra något......tittat på "Leila på landet".
Före det små kollade jag genom vikning och matlista på "Rent Hus" stackars människor som ska vara sjuka så att dom inte orkar städa, vad hemskt det måste kännas. Fick en lektion i återvinning av Linnea ikväll, jag fick godkännt ha ha, hon trodde jag skulle klara det själv nästa gång, fast hon ville vara med och kolla, för annars, om jag gjorde fel, skulle "sopgubbarna" skälla på mig och det ville hon inte! Visst är dom bara för härliga!!
I morgon kommer matbilen igen, ska ringa dom på förmiddagen och beställa!
Annars har det varit en lugn kväll här hemma, barnen och sambon har varit och åkt lite traktor, Linnea i hytten och Alfred och Linus i skopan..........dagens höjdpunkt!!

Här kommer receptet på Carina´s hälsobröd!

2 dl Grahamsmjöl
3 dl Rågsikt
3 dl Vetemjöl
2,5 dl Vetekross
1,5 dl Vetekli
1,3 dl Vetegroddar
4 tsk Bikarbonat
1 liter Fil
2 dl Sirap
2 tsk Salt

Rör ihop allt i en bunke och häll upp i två avlånga formar klädda med bakplåtspapper.
Grädda i 1 timme på 175 grader.


Hoppas det kommer att smaka!


Kram Kram
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar